Springe zum Inhalt
Kennungsbild für die Veranstaltungsreihe „IAB-Colloquium“
IAB-Colloquium

Im Rahmen der Reihe „IAB-Colloquium zur Arbeitsmarkt- und Berufsforschung“ stellen überwiegend externe Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler die Ergebnisse ihrer Forschungsarbeit vor und diskutieren diese mit Expertinnen und Experten aus dem IAB. Auch Interessierte aus Arbeitsverwaltung, Politik und Praxis sind willkommen.

Can Peer Mentoring Improve Online Teaching Effectiveness? An RCT During the COVID-19 Pandemic

IAB-Colloquium

Online delivery of higher education has taken center stage but is fraught with issues of student self-organization. We conducted an RCT to study the effects of remote peer mentoring at a German university that switched to online teaching due to the COVID-19 pandemic. Mentors and mentees met one-on-one online and discussed topics like self-organization and study techniques. We find positive impacts on motivation, studying behavior, and exam registrations. The intervention did not shift earned credits on average, but we demonstrate strong positive effects on the most able students. In contrast to prior research, effects were more pronounced for male students.

Termin

14.4.2021

, 11:00 bis 12:00 Uhr

Zu Gast

Professor Markus Nagler, Universität Erlangen-Nürnberg

Ort

Skype

Anmeldung

Bis auf weiteres werden die Vorträge per Skype for Business übertragen. Bei Interesse müssten Sie sich bitte mit einer kurzen Mail an IAB.Colloquium@iab.de, unter Angabe des jeweiligen Vortrags, anmelden.