Results: 2022
-
01.11.2017 - 31.12.2022
National Educational Panel Study (NEPS), Starting Cohort 6 (SC6) survey data from LIfBi linked to administrative data of the IAB (NEPS-SC6-ADIAB)
-
01.11.2017 - 31.12.2021
Übergänge von der Hauptschule in die berufliche Bildung
-
01.11.2017 - 31.12.2018
Simulating the labour supply effects of an integrated reform of social assistance, housing allowance and the enhanced child benefit.
-
01.11.2017 - 31.12.2024
Oldie but Goldie: Getting older unemployed back into work
-
01.11.2017 - 30.04.2020
Early Childhood Intervention, Adverse Family Conditions and Preference Formation
-
01.11.2017 - 31.10.2020
"Arbeitsqualität und wirtschaftlicher Erfolg - vierte Befragungswelle"
-
30.10.2017 - 31.07.2018
Organisation der Konferenz Wissenschaft trifft Praxis zum Thema Wandel der Arbeitswelt
-
19.10.2017 - 31.03.2021
Conception and implementation of the IABs new digitial world of information (Kosmos)
-
16.10.2017 - 30.06.2020
Wages of foreign and native employees in Germany: New light on an old issue
-
16.10.2017 - 31.12.2020
Erwerbsfähig trotz gesundheitlicher Einschränkungen? Grenzen der Definition von Erwerbsfähigkeit im SGB II
-
02.10.2017 - 31.12.2018
Wage consequences of bargaining conditioned on mismatch
-
01.10.2017 - 31.12.2022
Beschäftigung und Teilhabe in Mehrbedarfspersonengemeinschaften (ZV21-FB_E2-ZV17-1)
-
01.10.2017 - 30.09.2023
Fractional unobserved components and factor models for macroeconomic analysis and forecasting
-
01.10.2017 - 30.06.2020
Evaluation of the Western Balkans regulation
-
01.10.2017 - 30.09.2019
Employment-Related Further Training in a Dynamic Labor Market: The Role of Business Cycles and Technological Change
-
01.10.2017 - 31.12.2018
Organisation und Durchführung des 12. International Research Workshop (IRWS)
-
04.09.2017 - 09.11.2021
Labor Demand in Frictional Markets
-
04.09.2017 - 31.12.2027
Substitution and Scale Effects of Labor Demand
-
01.09.2017 - 31.12.2019
Heterogenität der Erträge und Kosten einer Ausbildung in MINT-Berufen
-
01.09.2017 - 31.08.2019
Der Arbeitsmarkterfolg von Schülern mit Förderbedarf