-
Structural change in the German labour market. IAB Statement on the hearing at the German Council of Economic Experts on 17 October 2024
Bauer, A., Dietrich, H., Grienberger, K., Haas, A., Heß, P., Janser, M., Janssen, S., Kern, J., Kruppe, T., Lang, J., Lehmer, F., Müller, C., Schneemann, C., Stops, M., Vetterer, N., Weber, E., Zenk, J. & Zika, G. (2024): Zum Strukturwandel des deutschen Arbeitsmarkts. Stellungnahme des IAB zur Anhörung beim Sachverständigenrat zur Begutachtung der gesamtwirtschaftlichen Entwicklung am 17.10.2024. (IAB-Stellungnahme 05/2024), Nürnberg, 22 p. DOI:10.48720/IAB.SN.2405
-
Equal opportunities and vocational education and training. Statement of the IAB on the hearing of the enquete commission I Equal opportunities and vocational education and training of the State Parliament of North Rhine-Westphalia on 28 June 2024
Anger, S., Goßner, L., Heß, P., Jaschke, P., Leber, U., Schels, B., Schreyer, F. & Toussaint, C. (2024): Chancengleichheit und berufliche Bildung. Stellungnahme des IAB zur Anhörung der Enquetekommission I „Chancengleichheit in der Bildung“ des Landtags Nordrhein-Westfalen am 28.6.2024. (IAB-Stellungnahme 02/2024), Nürnberg, 27 p. DOI:10.48720/IAB.SN.2402
-
Evaluation der Erweiterung der Berufseinstiegsbegleitung: Evidenz für Westdeutschland
Heß, P. (2024): Evaluation der Erweiterung der Berufseinstiegsbegleitung: Evidenz für Westdeutschland. (IAB-Forschungsbericht 15/2024), Nürnberg, 23 p. DOI:10.48720/IAB.FB.2415
-
Männer in Teilzeit nehmen nur selten an beruflicher Weiterbildung teil
Heß, P. & Janssen, S. (2024): Männer in Teilzeit nehmen nur selten an beruflicher Weiterbildung teil. In: IAB-Forum – Grafik aktuell No. 05.06.2024.
-
Beschäftigte in automatisierbaren Jobs bilden sich seltener weiter
Heß, P., Janssen, S. & Leber, U. (2023): Beschäftigte in automatisierbaren Jobs bilden sich seltener weiter. In: IAB-Forum No. 13.11.2023. DOI:10.48720/IAB.FOO.20231113.01
-
The effect of automation technology on workers' training participation
Heß, P., Janssen, S. & Leber, U. (2023): The effect of automation technology on workers' training participation. In: Economics of Education Review, Vol. 96. DOI:10.1016/j.econedurev.2023.102438
-
Preference-choice mismatch and university dropout
Fouarge, D. & Heß, P. (2023): Preference-choice mismatch and university dropout. In: Labour Economics, Vol. 83. DOI:10.1016/j.labeco.2023.102405
-
Employment-Related Further Training in a Dynamic Labour Market
Anger, S., Heß, P., Janssen, S. & Leber, U. (2023): Employment-Related Further Training in a Dynamic Labour Market. In: S. Weinert, G. J. Blossfeld & H.-P. Blossfeld (Hrsg.) (2023): Education, Competence Development and Career Trajectories, p. 319-336. DOI:10.1007/978-3-031-27007-9_14
-
Digitization and on-the-job training: employees who perform tasks that can be substituted by modern technology participate less in further training
Heß, P., Janssen, S. & Leber, U. (2019): Digitalisierung und berufliche Weiterbildung: Beschäftigte, deren Tätigkeiten durch Technologien ersetzbar sind, bilden sich seltener weiter. (IAB-Kurzbericht 16/2019), Nürnberg, 8 p.
-
Should states allow early school enrollment? An analysis of individuals long-term labor market effects (im Erscheinen)
Görlitz, K., Heß, P. & Tamm, M. (2024): Should states allow early school enrollment? An analysis of individuals long-term labor market effects (im Erscheinen). In: Empirical economics, accepted on December 10, 2024.