-
Equal opportunities and vocational education and training. Statement of the IAB on the hearing of the enquete commission I Equal opportunities and vocational education and training of the State Parliament of North Rhine-Westphalia on 28 June 2024
Anger, S., Goßner, L., Heß, P., Jaschke, P., Leber, U., Schels, B., Schreyer, F. & Toussaint, C. (2024): Chancengleichheit und berufliche Bildung. Stellungnahme des IAB zur Anhörung der Enquetekommission I „Chancengleichheit in der Bildung“ des Landtags Nordrhein-Westfalen am 28.6.2024. (IAB-Stellungnahme 02/2024), Nürnberg, 27 p. DOI:10.48720/IAB.SN.2402
-
Evaluation der Erweiterung der Berufseinstiegsbegleitung: Evidenz für Westdeutschland
Heß, P. (2024): Evaluation der Erweiterung der Berufseinstiegsbegleitung: Evidenz für Westdeutschland. (IAB-Forschungsbericht 15/2024), Nürnberg, 23 p. DOI:10.48720/IAB.FB.2415
-
Männer in Teilzeit nehmen nur selten an beruflicher Weiterbildung teil
Heß, P. & Janssen, S. (2024): Männer in Teilzeit nehmen nur selten an beruflicher Weiterbildung teil. In: IAB-Forum – Grafik aktuell No. 05.06.2024.
-
Beschäftigte in automatisierbaren Jobs bilden sich seltener weiter
Heß, P., Janssen, S. & Leber, U. (2023): Beschäftigte in automatisierbaren Jobs bilden sich seltener weiter. In: IAB-Forum No. 13.11.2023. DOI:10.48720/IAB.FOO.20231113.01
-
The effect of automation technology on workers' training participation
Heß, P., Janssen, S. & Leber, U. (2023): The effect of automation technology on workers' training participation. In: Economics of Education Review, Vol. 96. DOI:10.1016/j.econedurev.2023.102438
-
Preference-choice mismatch and university dropout
Fouarge, D. & Heß, P. (2023): Preference-choice mismatch and university dropout. In: Labour Economics, Vol. 83. DOI:10.1016/j.labeco.2023.102405
-
Employment-Related Further Training in a Dynamic Labour Market
Anger, S., Heß, P., Janssen, S. & Leber, U. (2023): Employment-Related Further Training in a Dynamic Labour Market. In: S. Weinert, G. J. Blossfeld & H.-P. Blossfeld (Hrsg.) (2023): Education, Competence Development and Career Trajectories, p. 319-336. DOI:10.1007/978-3-031-27007-9_14
-
Digitization and on-the-job training: employees who perform tasks that can be substituted by modern technology participate less in further training
Heß, P., Janssen, S. & Leber, U. (2019): Digitalisierung und berufliche Weiterbildung: Beschäftigte, deren Tätigkeiten durch Technologien ersetzbar sind, bilden sich seltener weiter. (IAB-Kurzbericht 16/2019), Nürnberg, 8 p.