-
Adult lifelong learning: Cross-country comparison with a focus on Germany
Friedrich, T. & Galkiewicz, A. (2024): Adult lifelong learning: Cross-country comparison with a focus on Germany. In: IAB-Forum No. 21.02.2024. DOI:10.48720/IAB.FOO.20240221.01
-
The Digitalization Boost of the Covid‐19 Pandemic and Changes in Job Quality
Friedrich, T. & Vicari, B. (2023): The Digitalization Boost of the Covid‐19 Pandemic and Changes in Job Quality. In: Social Inclusion, Vol. 11, No. 4, p. 274-286. DOI:10.17645/si.v11i4.7082
-
Nur internetbasierte Selbstlern-Angebote entziehen sich dem Abwärtstrend
Friedrich, T. & Vicari, B. (2023): Nur internetbasierte Selbstlern-Angebote entziehen sich dem Abwärtstrend. In: IAB-Forum – Grafik aktuell No. 25.10.2023.
-
Predicting School Grades: Can Conscientiousness Compensate for Intelligence?
Friedrich, T. & Schütz, A. (2023): Predicting School Grades: Can Conscientiousness Compensate for Intelligence? In: Journal of Intelligence, Vol. 11, No. 7 16 p. DOI:10.3390/jintelligence11070146
-
Ungenutzte Chance: Digitale Weiterbildung im ersten Corona-Lockdown (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt")
Friedrich, T., Janssen, S. & Laible, M. (2022): Ungenutzte Chance: Digitale Weiterbildung im ersten Corona-Lockdown (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 16.08.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220816.01
-
Digitalisierung der Arbeitswelt - ein Messinstrument der NEPS-Erwachsenenbefragungen
Friedrich, T., Laible, M., Müller, C., Pollak, R., Schongen, S., Schulz, B. & Vicari, B. (2022): Digitalisierung der Arbeitswelt - ein Messinstrument der NEPS-Erwachsenenbefragungen. (NEPS Survey Papers 92), Bamberg, 45 p., Anhang. DOI:10.5157/NEPS:SP92:1.0
-
Grasping Digitalization in the Working World
Friedrich, T., Laible, M., Pollak, R., Schongen, S., Schulz, B. & Vicari, B. (2021): Grasping Digitalization in the Working World. An Example From the German National Educational Panel Study. In: Soziale Welt, Vol. 72, No. 4, p. 415-452. DOI:10.5771/0038-6073-2021-4-415
-
Chapter 5: Special Issues
Althaber, A., Friedrich, T., Helbig, A., Laible, M., Matysiak, J., Künster, R., Schulz, B., Trahms, A. & Vicari, B. (2021): Chapter 5: Special Issues. In: Leibniz-Institut für Bildungsverläufe (Hrsg.) (2021): Data Manual NEPS Starting Cohort 6-Adults Adult Education and Lifelong Learning. Scientific Use File Version 12.0.0, Bamberg, p. 128-148.