Total hits 17.297
-
Understanding the Patterns of Mode Switching in Longitudinal Studies
Cernat, A. & Sakshaug, J. (2021): Understanding the Patterns of Mode Switching in Longitudinal Studies. In: Survey research methods, Vol. 15, No. 3, p. 281-298. DOI:10.18148/srm/2021.v15i3.7669
-
Are men or women more unsettled by fixed-term contracts? Gender differences in affective job insecurity and the role of household context and labour market position
Morgenroth, N., Schels, B. & Teichler, N. (2022): Are men or women more unsettled by fixed-term contracts? Gender differences in affective job insecurity and the role of household context and labour market position. In: European Sociological Review, Vol. 38, No. 4, p. 560-574. DOI:10.1093/esr/jcab060
-
Housing Expenditure and Income Inequality
Dustmann, C., Fitzenberger, B. & Zimmermann, M. (2022): Housing Expenditure and Income Inequality. In: The Economic Journal, Vol. 132, No. 645, p. 1709-1736. DOI:10.1093/ej/ueab097
-
Die betriebliche Weiterbildung ist in der Corona-Krise massiv eingebrochen (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt")
Jost, R. & Leber, U. (2021): Die betriebliche Weiterbildung ist in der Corona-Krise massiv eingebrochen (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 10.12.2021 Nürnberg.
-
Setzen wir Anreize für Weiterbildung!
Weber, E. (2021): Setzen wir Anreize für Weiterbildung! Kurzarbeit ist dafür die beste Zeit. Die Erstattung der Sozialbeiträge sollte daran geknüpft werden. In: Frankfurter Allgemeine Zeitung No. 09.12.2021 Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, p. S. 19.
-
Socioemotional Skills and Refugees' Language Acquisition
Kosyakova, Y. & Laible, M. (2021): Socioemotional Skills and Refugees' Language Acquisition. (IAB-Discussion Paper 19/2021), Nürnberg, 54 p.
-
What gender-neutral activation? Understanding the gender sanction gap in Germany’s welfare System
Knize, V. (2022): What gender-neutral activation? Understanding the gender sanction gap in Germany’s welfare System. In: Social Politics, Vol. 29, No. 4, p. 1286-1313. DOI:10.1093/sp/jxab037
-
The COVID-19 pandemic, well-being, and transitions to post-secondary education
Sandner, M., Patzina, A., Anger, S., Bernhard, S. & Dietrich, H. (2021): The COVID-19 pandemic, well-being, and transitions to post-secondary education. (IAB-Discussion Paper 18/2021), Nürnberg, 33 p.
-
Distanzunterricht in der Covid-19-Pandemie: Wer häufig Kontakt zu seiner Lehrkraft hat, lernt mehr für die Schule
Anger, S., Christoph, B., Hörl, T., Leschnig, L., Margaryan, S., Peter, F., Sandner, M., Schubert, A. & Siedler, T. (2021): Distanzunterricht in der Covid-19-Pandemie: Wer häufig Kontakt zu seiner Lehrkraft hat, lernt mehr für die Schule. In: IAB-Forum No. 08.12.2021 Nürnberg, o. Sz.
-
Zeitnahe Arbeitsmarktdaten zur Politikberatung: Großer Nutzen in der Corona-Krise, Herausforderungen bleiben
Fitzenberger, B., Stegmaier, J. & Walwei, U. (2021): Zeitnahe Arbeitsmarktdaten zur Politikberatung: Großer Nutzen in der Corona-Krise, Herausforderungen bleiben. In: Ökonomenstimme No. 08.12.2021, o. Sz.
-
„Deutschkenntnisse erleichtern die gesellschaftliche Teilhabe im Alltag“ - Sarah und Stefan Bernhard über den Spracherwerb von Geflüchteten
Keitel, C., Bernhard, S. & Bernhard, S. (2021): „Deutschkenntnisse erleichtern die gesellschaftliche Teilhabe im Alltag“ - Sarah und Stefan Bernhard über den Spracherwerb von Geflüchteten. In: IAB-Forum No. 08.12.2021 Nürnberg, o. Sz.
-
Refugees‘ second language acquisition processes: A long way with many obstacles
Bernhard, S., Bernhard, S. & Helbig, L. (2021): Erfahrungen von Geflüchteten beim Deutschlernen: Langer Weg mit Stolpersteinen. (IAB-Kurzbericht 26/2021), Nürnberg, 8 p.
-
The increasing educational divide in the life course development of subjective wellbeing across cohorts
Patzina, A. (2022): The increasing educational divide in the life course development of subjective wellbeing across cohorts. In: Acta sociologica, Vol. 65, No. 3, p. 293-312. DOI:10.1177/00016993211055678
-
Labor market integration of persons with migration background
Kosyakova, Y. & Goßner, L. (2021): Arbeitsmarktintegration von Menschen mit Migrationshintergrund. In: Migration und Integration : Info No. 4, p. 2-3.
-
Arbeitsmarkteffekte von KI und deren Beeinflussung
Bellmann, L. & Widuckel, W. (2021): Arbeitsmarkteffekte von KI und deren Beeinflussung. In: Denk-doch-Mal.de No. 3, o. Sz.
-
Changing selection into full-time work and its effect on wage inequality in Germany
Fitzenberger, B. & Lazzer, J. (2022): Changing selection into full-time work and its effect on wage inequality in Germany. In: Empirical economics, Vol. 62, No. 1, p. 247-277. DOI:10.1007/s00181-021-02098-0
-
Erst platzieren, dann qualifizieren: Wie sich die Integration psychisch kranker Menschen in Beschäftigung verbessern lässt (Serie "Psychisch Erkrankte im SGB II: Situation und Betreuung")
Gühne, U. & Riedel-Heller, S. (2021): Erst platzieren, dann qualifizieren: Wie sich die Integration psychisch kranker Menschen in Beschäftigung verbessern lässt (Serie "Psychisch Erkrankte im SGB II: Situation und Betreuung"). In: IAB-Forum No. 06.12.2021 Nürnberg.
-
Kein Blindflug am Arbeitsmarkt
Fitzenberger, B., Walwei, U. & Stegmaier, J. (2021): Kein Blindflug am Arbeitsmarkt. Bekommen Ökonomen genug zeitnahe Daten? Eine Replik. In: Frankfurter Allgemeine Zeitung No. 06.12.2021 Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, p. S. 16.
-
Longer Unemployment Insurance Benefits in Times of Crisis? Covid-19 and the Appropriate Maximum Benefit Duration
Osiander, C., Senghaas, M., Stephan, G. & Struck, O. (2021): Längeres Arbeitslosengeld in der Krise? Covid-19 und die angemessene maximale Bezugsdauer. In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, Vol. 73, No. 3, p. 419-448. DOI:10.1007/s11577-021-00806-3
-
Nürnberger Gespräche: Droht nach Corona eine dauerhafte Erosion der dualen Ausbildung?
Schludi, M. & Kaltwasser, L. (2021): Nürnberger Gespräche: Droht nach Corona eine dauerhafte Erosion der dualen Ausbildung? In: IAB-Forum No. 02.12.2021 Nürnberg, o. Sz.



