Total hits 441
-
Effects of the Covid-19 pandemic after the first lockdown in 2020: Fewer Take-Overs after Vocational Education and Training
Dummert, S. & Umkehrer, M. (2022): Auswirkungen der Covid-19-Pandemie nach dem ersten Lockdown 2020: Weniger Übernahmen nach einer betrieblichen Ausbildung. (IAB-Kurzbericht 04/2022), Nürnberg, 8 p. DOI:10.48720/IAB.KB.2204
-
Disadvantaged young people find the transition from school to work particularly difficult
Achatz, J., Reims, N., Sandner, M. & Schels, B. (2022): Disadvantaged young people find the transition from school to work particularly difficult. In: IAB-Forum No. 08.02.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220208.01
-
Vorbild Österreich: Ausbildungsgarantie als Brücke zu qualifizierter Beschäftigung?
Bellmann, L. (2022): Vorbild Österreich: Ausbildungsgarantie als Brücke zu qualifizierter Beschäftigung? In: IAB-Forum No. 02.02.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220202.01
-
Ist diese Krise anders? Wie sich die Corona-Krise auf die wirtschaftliche und soziale Situation von Jugendlichen in Europa auswirkt
Konle-Seidl, R. (2022): Ist diese Krise anders? Wie sich die Corona-Krise auf die wirtschaftliche und soziale Situation von Jugendlichen in Europa auswirkt. In: IAB-Forum No. 20.01.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220120.01
-
The Short-Run Effects of the Covid-19 Pandemic on Vocational Education in Germany
Dummert, S. & Umkehrer, M. (2021): The Short-Run Effects of the Covid-19 Pandemic on Vocational Education in Germany. (IAB-Discussion Paper 22/2021), Nürnberg, 32 p.
-
Is this crisis different? The impact of the Covid-19 crisis on the economic and social situation of young people in Europe (Series "Tracking youth joblessness during the Covid-19 crisis")
Konle-Seidl, R. (2021): Is this crisis different? The impact of the Covid-19 crisis on the economic and social situation of young people in Europe (Series "Tracking youth joblessness during the Covid-19 crisis"). In: IAB-Forum No. 22.12.2021, o. Sz.
-
Central findings on current labour market Topics 2021/2022
Achatz, J., Bauer, F., Bossler, M., Braun, W., Bruckmeier, K., Brücker, H., Dauth, C., Dengler, K., Dietrich, H., Dietz, M., Fitzenberger, B., Fuchs, J., Gartner, H., Gürtzgen, N., Hohendanner, C., Hutter, C., Jahn, E., Janser, M., Janssen, S., Kruppe, T., Kubis, A., Lang, J., Leber, U., Lehmer, F. & Lietzmann, T. (2021): Zentrale Befunde zu aktuellen Arbeitsmarktthemen 2021/2022. Nürnberg, 20 p.
-
Die deutsche Wirtschaft in der Pandemie
Dettmann, E., Diegmann, A., Mertens, M., Müller, S., Plümpe, V., Leber, U. & Schwengler, B. (2021): Die deutsche Wirtschaft in der Pandemie. (IAB-Forschungsbericht 11/2021), Nürnberg, 173 p.
-
Distanzunterricht in der Covid-19-Pandemie: Wer häufig Kontakt zu seiner Lehrkraft hat, lernt mehr für die Schule
Anger, S., Christoph, B., Hörl, T., Leschnig, L., Margaryan, S., Peter, F., Sandner, M., Schubert, A. & Siedler, T. (2021): Distanzunterricht in der Covid-19-Pandemie: Wer häufig Kontakt zu seiner Lehrkraft hat, lernt mehr für die Schule. In: IAB-Forum No. 08.12.2021 Nürnberg, o. Sz.
-
Nürnberger Gespräche: Droht nach Corona eine dauerhafte Erosion der dualen Ausbildung?
Schludi, M. & Kaltwasser, L. (2021): Nürnberger Gespräche: Droht nach Corona eine dauerhafte Erosion der dualen Ausbildung? In: IAB-Forum No. 02.12.2021 Nürnberg, o. Sz.
-
Further training and apprenticeship training developments during the Covid-19 pandemic and the implementation of programmes by the Federal Government. IAB Statement on the hearing at the German Council of Economic Experts on 22 September 2021
Bellmann, L., Dietrich, H., Fitzenberger, B., Kruppe, T., Lang, J., Leber, U., Roth, D. & Umkehrer, M. (2021): Weiterbildung und Ausbildungsmarkt Entwicklungen im Zug der Corona-Krise und Umsetzung von Programmen der Bundesregierung. Stellungnahme des IAB zur Anhörung beim Sachverständigenrat zur Begutachtung der gesamtwirtschaftlichen Entwicklung am 22.9.2021. (IAB-Stellungnahme 09/2021), Nürnberg, 16 p.
-
The German Labour Market in the Covid 19 Pandemic. IAB Statement on the hearing at the German Council of Economic Experts on 22 September 2021
Hutter, C., Jahn, E., Oberfichtner, M. & Weber, E. (2021): Der deutsche Arbeitsmarkt in der Covid-19-Pandemie. Stellungnahme des IAB zur Anhörung beim Sachverständigenrat zur Begutachtung der gesamtwirtschaftlichen Entwicklung am 22.9.2021. (IAB-Stellungnahme 08/2021), Nürnberg, 9 p.
-
Supply Shocks in the Market for Apprenticeship Training
Muehlemann, S., Dietrich, H., Pfann, G. & Pfeifer, H. (2022): Supply Shocks in the Market for Apprenticeship Training. In: Economics of Education Review, Vol. 86. DOI:10.1016/j.econedurev.2021.102197
-
Der Mangel an Bewerbungen bremst die Erholung am Ausbildungsmarkt (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt")
Bellmann, L., Ebbinghaus, M., Fitzenberger, B., Gerhards, C., Gleiser, P., Hensgen, S., Kagerl, C., Kleifgen, E., Leber, U., Moritz, M., Roth, D., Schierholz, M., Stegmaier, J. & Umkehrer, M. (2021): Der Mangel an Bewerbungen bremst die Erholung am Ausbildungsmarkt (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 18.11.2021 Nürnberg.
-
Mit einer Vielzahl an Erhebungen bringt das IAB Licht ins Corona-Dunkel (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt")
Kosyakova, Y. & Pohlan, L. (2021): Mit einer Vielzahl an Erhebungen bringt das IAB Licht ins Corona-Dunkel (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 17.11.2021 Nürnberg, o. Sz.
-
School leavers from special need schools: Difficult transition to vocational training and employment
Menze, L., Sandner, M., Anger, S., Pollak, R. & Solga, H. (2021): Jugendliche aus Förderschulen mit Schwerpunkt "Lernen": Schwieriger Übergang in Ausbildung und Arbeitsmarkt. (IAB-Kurzbericht 22/2021), Nürnberg, 12 p.
-
Double Burden of Disability and Poverty: Does Vocational Rehabilitation Ease the School‐to‐Work Transition?
Reims, N. & Tophoven, S. (2021): Double Burden of Disability and Poverty: Does Vocational Rehabilitation Ease the School‐to‐Work Transition? In: Social Inclusion, Vol. 9, No. 3, p. 92-102. DOI:10.17645/si.v9i4.4649
-
Die Covid-19-Krise treibt Entwicklungen voran, die bereits vorher begonnen haben
Bellmann, L., Kaltwasser, L., Koch, T., Kubis, A., Popp, M. & Segert-Hess, N. (2021): Die Covid-19-Krise treibt Entwicklungen voran, die bereits vorher begonnen haben. In: IAB-Forum No. 01.10.2021 Nürnberg, o. Sz.
-
Youth in Europe: Effects of COVID-19 on their economic and social situation
Konle-Seidl, R. & Picarella, F. (2021): Youth in Europe: Effects of COVID-19 on their economic and social situation. Brüssel, 60 p. DOI:10.2861/5094
-
School-to-work transition and subjective well-being in Australia
Dietrich, H., Patzina, A., Chesters, J. & Reissner, V. (2022): School-to-work transition and subjective well-being in Australia. In: The British journal of sociology, Vol. 73, No. 1, p. 78-111. DOI:10.1111/1468-4446.12895