Total hits 652
-
Challenges in School-To-Work Transition in Germany and Austria: Perspectives on Individual, Institutional, and Structural Inequalities
Schels, B. & Wöhrer, V. (2022): Challenges in School-To-Work Transition in Germany and Austria: Perspectives on Individual, Institutional, and Structural Inequalities. Editorial. In: Social Inclusion, Vol. 10, No. 2, p. 221-225. DOI:10.17645/si.v10i2.5770
-
Educational and Occupational Aspirations: A Longitudinal Study of Vienna Youth
Vals, O., Astleithner, F., Schels, B., Vogl, S. & Kogler, R. (2022): Educational and Occupational Aspirations: A Longitudinal Study of Vienna Youth. In: Social Inclusion, Vol. 10, No. 2, p. 226-239. DOI:10.17645/si.v10i2.5105
-
Ausbildung soll garantiert werden. Bringt das die Kehrtwende?
Dietrich, H. & Fitzenberger, B. (2022): Ausbildung soll garantiert werden. Bringt das die Kehrtwende? Ein Kommentar. In: Der Tagesspiegel No. 31.05.2022.
-
Health, Personality Disorders, Work Commitment, and Training-to-Employment Transitions
Patzina, A., Dietrich, H. & Barabasch, A. (2022): Health, Personality Disorders, Work Commitment, and Training-to-Employment Transitions. In: Social Inclusion, Vol. 10, No. 2, p. 369-382. DOI:10.17645/si.v10i2.5103
-
Lassen sich durch mehr Mathematikunterricht auch mehr junge Frauen für MINT-Berufe gewinnen? (Serie "Frauen in MINT-Berufen")
Hild, J. & Kramer, A. (2022): Lassen sich durch mehr Mathematikunterricht auch mehr junge Frauen für MINT-Berufe gewinnen? (Serie "Frauen in MINT-Berufen"). In: IAB-Forum No. 28.04.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220428.01
-
The Role of Autonomy in the Transition to the World of Work
Gellermann, J. & Fuchs, P. (2022): The Role of Autonomy in the Transition to the World of Work. In: Social Inclusion, Vol. 10, No. 2, p. 324-334. DOI:10.17645/si.v10i2.5104
-
Der Rückgang an Bewerbungen und Probleme bei der Kontaktaufnahme erschweren weiterhin die Besetzung von Ausbildungsplätzen (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt")
Fitzenberger, B., Gleiser, P., Hensgen, S., Kagerl, C., Leber, U., Roth, D., Stegmaier, J. & Umkehrer, M. (2022): Der Rückgang an Bewerbungen und Probleme bei der Kontaktaufnahme erschweren weiterhin die Besetzung von Ausbildungsplätzen (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 13.04.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220413.02
-
Die Zahl der Ausbildungsabschlüsse ist stark zurückgegangen - insbesondere aufgrund kleinerer Jahrgänge und pandemiebedingter Einschränkungen (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt")
Fitzenberger, B., Gleiser, P., Hensgen, S., Kagerl, C., Leber, U., Roth, D., Stegmaier, J. & Umkehrer, M. (2022): Die Zahl der Ausbildungsabschlüsse ist stark zurückgegangen - insbesondere aufgrund kleinerer Jahrgänge und pandemiebedingter Einschränkungen (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 13.04.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220413.01
-
Youth unemployment in Canada, Germany, Ireland, and the United Kingdom in times of COVID-19
Deng, Z., Arim, R., Henseke, G., Schoon, I., Dietrich, H., Murray, A., Smyth, E. & Dupéré, V. (2022): Youth unemployment in Canada, Germany, Ireland, and the United Kingdom in times of COVID-19. In: Economic and Social Reports / Statistics Canada, Vol. 2, No. 3, p. 1-6. DOI:10.25318/36280001202200300003-eng
-
Geduldete Menschen in Ausbildung: Betroffene und Betriebe haben bislang wenig Rechtssicherheit
Schreyer, F., Bauer, A. & Getu Lakew, S. (2022): Geduldete Menschen in Ausbildung: Betroffene und Betriebe haben bislang wenig Rechtssicherheit. In: IAB-Forum No. 09.03.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220309.01
-
Schwieriger Übergang in Ausbildung und Arbeitsmarkt
Menze, L., Sandner, M., Anger, S., Pollak, R. & Solga, H. (2022): Schwieriger Übergang in Ausbildung und Arbeitsmarkt. IAB-Kurzbericht zu Jugendlichen aus Förderschulen. In: Sozialrecht + Praxis, Vol. 32, No. 2, p. 71-87.
-
Effects of the Covid-19 pandemic after the first lockdown in 2020: Fewer Take-Overs after Vocational Education and Training
Dummert, S. & Umkehrer, M. (2022): Auswirkungen der Covid-19-Pandemie nach dem ersten Lockdown 2020: Weniger Übernahmen nach einer betrieblichen Ausbildung. (IAB-Kurzbericht 04/2022), Nürnberg, 8 p. DOI:10.48720/IAB.KB.2204
-
Disadvantaged young people find the transition from school to work particularly difficult
Achatz, J., Reims, N., Sandner, M. & Schels, B. (2022): Disadvantaged young people find the transition from school to work particularly difficult. In: IAB-Forum No. 08.02.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220208.01
-
Vorbild Österreich: Ausbildungsgarantie als Brücke zu qualifizierter Beschäftigung?
Bellmann, L. (2022): Vorbild Österreich: Ausbildungsgarantie als Brücke zu qualifizierter Beschäftigung? In: IAB-Forum No. 02.02.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220204.01
-
Health, Personality Disorders, Work Commitment and Training to Employment Transitions
Patzina, A., Dietrich, H. & Barabasch, A. (2022): Health, Personality Disorders, Work Commitment and Training to Employment Transitions. (IAB-Discussion Paper 02/2022), Nürnberg, 37 p. DOI:10.48720/IAB.DP.2202
-
Ist diese Krise anders? Wie sich die Corona-Krise auf die wirtschaftliche und soziale Situation von Jugendlichen in Europa auswirkt
Konle-Seidl, R. (2022): Ist diese Krise anders? Wie sich die Corona-Krise auf die wirtschaftliche und soziale Situation von Jugendlichen in Europa auswirkt. In: IAB-Forum No. 20.01.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220120.01
-
The Short-Run Effects of the Covid-19 Pandemic on Vocational Education in Germany
Dummert, S. & Umkehrer, M. (2021): The Short-Run Effects of the Covid-19 Pandemic on Vocational Education in Germany. (IAB-Discussion Paper 22/2021), Nürnberg, 32 p.
-
Trade, Human Capital, and Income Risk
Deng, L., Krishna, P., Senses, M. & Stegmaier, J. (2021): Trade, Human Capital, and Income Risk. (IZA discussion paper 14953), Bonn, 40 p.
-
Is this crisis different? The impact of the Covid-19 crisis on the economic and social situation of young people in Europe (Series "Tracking youth joblessness during the Covid-19 crisis")
Konle-Seidl, R. (2021): Is this crisis different? The impact of the Covid-19 crisis on the economic and social situation of young people in Europe (Series "Tracking youth joblessness during the Covid-19 crisis"). In: IAB-Forum No. 22.12.2021, o. Sz.
-
Central findings on current labour market Topics 2021/2022
Achatz, J., Bauer, F., Bossler, M., Braun, W., Bruckmeier, K., Brücker, H., Dauth, C., Dengler, K., Dietrich, H., Dietz, M., Fitzenberger, B., Fuchs, J., Gartner, H., Gürtzgen, N., Hohendanner, C., Hutter, C., Jahn, E., Janser, M., Janssen, S., Kruppe, T., Kubis, A., Lang, J., Leber, U., Lehmer, F. & Lietzmann, T. (2021): Zentrale Befunde zu aktuellen Arbeitsmarktthemen 2021/2022. Nürnberg, 20 p.