Total hits 652
-
"And then they blocked everything" : sanctioning welfare regime and life courses of young jobless
Zahradnik, F., Schreyer, F. & Götz, S. (2012): "Und dann haben sie mir alles gesperrt". Sanktionierender Wohlfahrtsstaat und Lebensverläufe junger Arbeitsloser. In: J. Mansel & K. Speck (Hrsg.) (2012): Jugend und Arbeit : empirische Bestandsaufnahmen und Analysen, p. 157-191.
-
Structual change and chances to enter training
Kleinert, C. & Jacob, M. (2012): Strukturwandel des Übergangs in eine berufliche Ausbildung. In: R. Becker & H. Solga (Hrsg.) (2012): Soziologische Bildungsforschung (Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie. Sonderheft, 52), p. 211-233. DOI:10.1007/978-3-658-00120-9_9
-
Demographic changes in East Germany: Ever more school leavers find their apprenticeship positions at home
Seibert, H. & Wesling, M. (2012): Demografische Veränderungen in Ostdeutschland: Jugendliche finden immer öfter eine Lehrstelle vor Ort. (IAB-Kurzbericht 16/2012), Nürnberg, 7 p.
-
Integrating young people into the labour market
Dietrich, H. (2012): Integrating young people into the labour market. Apprenticeship training and pre-training courses. Peer review on 'The dual training system - integration of young people into the labour market'. (Mutual learning programme. Host country discussion paper - Germany), Berlin, 21 p.
-
Erhöhung der Frauenerwerbstätigkeit - Eine Option zur Deckung des Fachkräftebedarfs
Lepper, T., Machnig, J. & Schaade, P. (2012): Erhöhung der Frauenerwerbstätigkeit - Eine Option zur Deckung des Fachkräftebedarfs. Frauen und Männer am Ausbildungs- und Arbeitsmarkt in Hessen 2011. (IAB-Regional. Berichte und Analysen aus dem Regionalen Forschungsnetz. IAB Hessen 01/2012), Nürnberg, 41 p.
-
Continuation of the accompanying research on entry qualifications (EQ) : on behalf of the Federal Ministry of Labour and Social Affairs (BMAS). Final Report
Dietrich, H., Popp, S., Grebe, T. & Becker, C. (2012): Weiterführung der Begleitforschung zur Einstiegsqualifizierung (EQ). Im Auftrag des Bundesministeriums für Arbeit und Soziales (BMAS). Abschlussbericht. Berlin, 66 p.
-
Living conditions and societal participation of young sanctioned welfare recipients
Schreyer, F., Zahradnik, F. & Götz, S. (2012): Lebensbedingungen und Teilhabe von jungen sanktionierten Arbeitslosen im SGB II. In: Sozialer Fortschritt, Vol. 61, No. 9, p. 213-220. DOI:10.3790/sfo.61.9.213
-
Youth unemployment in Europe
Dietrich, H. (2012): Youth unemployment in Europe. Theoretical considerations and empirical findings. Berlin, 40 p.
-
Regionale Mobilität von Auszubildenden in Berlin-Brandenburg
Hapke, P., Seibert, H. & Wesling, M. (2012): Regionale Mobilität von Auszubildenden in Berlin-Brandenburg. Demografische Entlastungen auf dem Lehrstellenmarkt reduzieren die Pendlerströme. (IAB-Regional. Berichte und Analysen aus dem Regionalen Forschungsnetz. IAB Berlin-Brandenburg 01/2012), Nürnberg, 30 p.
-
Ausbildungsberechtigung, Ausbildungsaktivität und Übernahmeverhalten von Betrieben
Stegmaier, J. (2011): Ausbildungsberechtigung, Ausbildungsaktivität und Übernahmeverhalten von Betrieben. In: Bundesinstitut für Berufsbildung, Bonn (Hrsg.) (2011): Datenreport zum Berufsbildungsbericht 2011 : Informationen und Analysen zur Entwicklung der beruflichen Bildung, p. 194-198.
-
Education and labour market integration : the significance of poverty, educational origin and labour market integration of the parents for the life situation of children and young people
Fehr, S. & Dittmann, J. (2012): Bildung und Arbeitsmarktintegration. Die Bedeutung von Armut, Bildungsherkunft und Arbeitsmarktintegration der Eltern für die Lebenslage von Kindern und Jugendlichen. In: A. Grimm & J. Lange (Hrsg.) (2012): Kein Nachwuchs für Hartz IV! : Bildung für Kinder an den Schnittstellen von SGB II, SGB VIII und Schulpolitik (Loccumer Protokolle, 2011,70), p. 7-29.
-
Introduction: Cognitive and non-cognitive skill formation and labor market outcomes
Anger, S. (2012): Introduction: Cognitive and non-cognitive skill formation and labor market outcomes. Berlin, 10 p.
-
Ein-Euro-Jobs, betriebliche und schulische Trainingsmaßnahmen: Wovon junge Arbeitslose im SGB II am meisten profitieren
Achatz, J., Fehr, S., Schels, B. & Wolff, J. (2012): Ein-Euro-Jobs, betriebliche und schulische Trainingsmaßnahmen: Wovon junge Arbeitslose im SGB II am meisten profitieren. (IAB-Kurzbericht 06/2012), Nürnberg, 8 p.
-
Training modules as part of vocational preparation : a better chance for disadvantaged young people?
Plicht, H. & Kruppe, T. (2012): Modulare Ansätze in der Berufsvorbereitung. Bessere Chancen für benachteiligte Jugendliche? In: Sozialer Fortschritt, Vol. 61, No. 4, p. 62-69. DOI:10.3790/sfo.61.4.62
-
Drawing means tested unemployment benefit (ALG II) during transisiton to gainful employment : circumstances of life, participation in employment and training of young adults at the poverty level
Schels, B. (2012): Arbeitslosengeld-II-Bezug im Übergang in das Erwerbsleben. Lebenslagen, Beschäftigungs- und Ausbildungsbeteiligung junger Erwachsener am Existenzminimum. Wiesbaden: Springer VS, 246 p. DOI:10.1007/978-3-531-18777-8
-
Training motives and the allocation of productive tasks in apprenticeship training in Germany
Wenzelmann, F. (2012): Ausbildungsmotive und die Zeitaufteilung der Auszubildenden im Betrieb. In: Journal for labour market research, Vol. 45, No. 2, p. 125-145. DOI:10.1007/s12651-012-0103-0
-
Analysis of the effects of the labour market policy measure GINCO - comprehensive integration coaching - model Final Report
Svetlova, K., Faßmann, H., Rager, B., Sari, D. & Zeichner, C. (2012): Wirkungsanalyse der arbeitsmarktpolitischen Maßnahme Ganzheitliches Integrationscoaching - Modell GINCO. Endbericht. (Materialien aus dem Institut für Empirische Soziologie an der Universität Erlangen-Nürnberg 2012/01), Nürnberg, 162 p.
-
Inter- and intragenerational economic mobility
Schnitzlein, D. (2012): Inter- and intragenerational economic mobility. Germany in international comparison. (IAB-Bibliothek 332), Bielefeld: Bertelsmann, 136 p. DOI:10.3278/300770w
-
The intergenerational transmission of cognitive and non-cognitive skills during adolescence and young adulthood
Anger, S. (2011): The intergenerational transmission of cognitive and non-cognitive skills during adolescence and young adulthood. (IZA discussion paper 5749), Bonn, 39 p.
-
The intergenerational transmission of education in East and West Germany
Riphahn, R. & Trübswetter, P. (2011): Die Veränderung der Bildungsmobilität in Ost- und Westdeutschland nach der Wiedervereinigung. In: Ifo Dresden berichtet, Vol. 18, No. 6, p. 7-13.