Total hits 1.642
-
"New Plan", berufliche Weiterentwicklung und die Rolle von Informationen
Dohmen, T., Kleifgen, E., Künn, S. & Stephan, G. (2024): "New Plan", berufliche Weiterentwicklung und die Rolle von Informationen. (IAB-Forschungsbericht 01/2024), Nürnberg, 33 p. DOI:10.48720/IAB.FB.2401
-
Absolvent*innen einer Ausbildung im bayerischen Handwerk und ihr Verbleib im Ausbildungsbetrieb
Böhme, S., Eigenhüller, L. & Rossen, A. (2024): Absolvent*innen einer Ausbildung im bayerischen Handwerk und ihr Verbleib im Ausbildungsbetrieb. (IAB-Regional. Berichte und Analysen aus dem Regionalen Forschungsnetz. IAB Bayern 01/2024), Nürnberg, 39 p. DOI:10.48720/IAB.REBY.2401
-
Panel Evidence on Within-Occupation Change in Job Tasks and Individual Wages
Müller, G. (2024): Panel Evidence on Within-Occupation Change in Job Tasks and Individual Wages. (IAB-Discussion Paper 02/2024), Nürnberg, 33 p. DOI:10.48720/IAB.DP.2402
-
Navigating treacherous waters
Schels, B., Connolly, S., Fuchs, S., Herschberg, C. & Vinkenburg, C. (2024): Navigating treacherous waters. Exploring the dual career experiences of European Research Council applicants. In: C. Gross & S. Jaksztat (Hrsg.) (2024): Career Paths Inside and Outside Academia (=Soziale Welt. Special Edition 26), p. 341-371. DOI:10.5771/9783748925590-341
-
Bildung und Weiterbildung in der Tätigkeitsgesellschaft
Allmendinger, J., Ganten, D., Joost, G., Kruppe, T. & Voelter-Mahlknecht, S. (2024): Bildung und Weiterbildung in der Tätigkeitsgesellschaft. In: Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Union der deutschen Akademien der Wissenschaften (Hg.) (2024): Die Zukunft der Arbeit, p. 56-74.
-
Employment- and Income Effects of Partial Vocational Qualifications
Kruppe, T., Lang, J. & Osiander, C. (2023): Effekte von Teilqualifizierungen auf Beschäftigung und Einkommen. In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, Vol. 75, No. 4, p. 477-504. DOI:10.1007/s11577-023-00931-1
-
Wie KI und andere digitale Technologien die Arbeit von Ingenieuren in der Elektro- und Informationstechnik verändern könnten
Matthes, B. (2024): Wie KI und andere digitale Technologien die Arbeit von Ingenieuren in der Elektro- und Informationstechnik verändern könnten. In: VDE Verband der Elektrotechnik, Elektronik und Informationstechnik (Hrsg.) (2024): Rolle der Künstlichen Intelligenz in der Elektro- und Informationstechnik, p. 21-27.
-
Double qualifications, earnings and gender in Germany
Bellmann, L. & Prümer, S. (2023): Double qualifications, earnings and gender in Germany. In: Bulletin of geography. Socio-economic series No. 62, p. 59-69. DOI:10.12775/bgss-2023-0034
-
Younger and less satisfied? Young workers life satisfaction during the Covid-19 pandemic in Germany
Achatz, J., Christoph, B. & Anger, S. (2023): Younger and less satisfied? Young workers life satisfaction during the Covid-19 pandemic in Germany. In: IAB-Forum No. 29.12.2023. DOI:10.48720/IAB.FOO.20231229.01
-
Wer nimmt die Berufsberatung im Erwerbsleben (BBiE) in Anspruch? Eine Prozessdatenanalyse
Heusler, A., Lang, J. & Stephan, G. (2023): Wer nimmt die Berufsberatung im Erwerbsleben (BBiE) in Anspruch? Eine Prozessdatenanalyse. (IAB-Forschungsbericht 21/2023), Nürnberg, 33 p. DOI:10.48720/IAB.FB.2321
-
NEPS-SC6-Erhebungsdaten verknüpft mit administrativen Daten des IAB (NEPS-SC6-ADIAB)
Bachbauer, N. & Wolf, C. (2023): NEPS-SC6-Erhebungsdaten verknüpft mit administrativen Daten des IAB (NEPS-SC6-ADIAB). (FDZ-Datenreport 18/2023 (de)), Nürnberg, 102 p. DOI:10.5164/IAB.FDZD.2318.de.v1
-
Erwerbschancen nach Ausbildung langfristig deutlich verbessert trotz Finanzkrise und Pandemie
Dummert, S., Filser, A., Grunau, P. & Ruf, K. (2023): Erwerbschancen nach Ausbildung langfristig deutlich verbessert trotz Finanzkrise und Pandemie. In: IAB-Forum No. 08.12.2023. DOI:10.48720/IAB.FOO.20231208.01
-
Competing for Jobs: How COVID-19 Changes Search Behavior in the Labor Market
Bauer, A., Keveloh, K., Mamertino, M. & Weber, E. (2023): Competing for Jobs: How COVID-19 Changes Search Behavior in the Labor Market. In: German Economic Review, Vol. 24, No. 4, p. 323-347. DOI:10.1515/ger-2021-0010
-
How Negative Labor Supply Shocks Affect Training in Firms: Lessons from Opening the Swiss-German Border
Neuber-Pohl, C., Pregaldini, D., Backes-Gellner, U., Dummert, S. & Pfeifer, H. (2023): How Negative Labor Supply Shocks Affect Training in Firms: Lessons from Opening the Swiss-German Border. (IZA discussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit 16652), Bonn, 47 p.
-
Two pandemic years greatly reduced young people's life satisfaction: evidence from a comparison with pre-COVID-19 panel data
Neugebauer, M., Patzina, A., Dietrich, H. & Sandner, M. (2024): Two pandemic years greatly reduced young people's life satisfaction: evidence from a comparison with pre-COVID-19 panel data. In: European Sociological Review, Vol. 40, No. 5, p. 872-886. DOI:10.1093/esr/jcad077
-
Are Employment Trajectories of STEM Doctoral Degree Holders Gender-Specific?
Bartsch, S., Bünstorf, G., Otto, A. & Theißen, M. (2024): Are Employment Trajectories of STEM Doctoral Degree Holders Gender-Specific? Evidence from a Large German Technical University. In: C. Gross & S. Jaksztat (Hrsg.) (2024 ): Career Paths Inside and Outside Academia (=Soziale Welt. Special Edition 26), p. 89-129. DOI:10.5771/9783748925590-89
-
Nicht alle Jobwechsel führen zu Lohnsteigerungen
Braunschweig, L., Buhmann, M., Roth, D. & Vespermann, J. (2023): Nicht alle Jobwechsel führen zu Lohnsteigerungen. In: IAB-Forum No. 22.11.2023 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20231122.01
-
Accounting for Qualification in Mismatch Unemployment
Bauer, A. (2023): Accounting for Qualification in Mismatch Unemployment. (IAB-Discussion Paper 09/2023), Nürnberg, 31 p. DOI:10.48720/IAB.DP.2309
-
The Effects of the COVID-19 Pandemic on Vocational Education and Training in Germany
Dummert, S. & Umkehrer, M. (2023): The Effects of the COVID-19 Pandemic on Vocational Education and Training in Germany. In: Journal of vocational education and training, p. 1-24. DOI:10.1080/13636820.2023.2280953
-
Beschäftigte in automatisierbaren Jobs bilden sich seltener weiter
Heß, P., Janssen, S. & Leber, U. (2023): Beschäftigte in automatisierbaren Jobs bilden sich seltener weiter. In: IAB-Forum No. 13.11.2023. DOI:10.48720/IAB.FOO.20231113.01