Total hits 1.642
-
Daughters of migrants often participate in further training
Le Quang, H., Leber, U. & Schreyer, F. (2020): Daughters of migrants often participate in further training. In: IAB-Forum No. 2020-08-20 Nürnberg, o. Sz.
-
Gestärkte Weiterbildung weiter stärken
Kruppe, T. (2020): Gestärkte Weiterbildung weiter stärken. In: WSI-Mitteilungen, Vol. 73, No. 4, p. 304-306. DOI:10.5771/0342-300X-2020-4-304
-
Mapping Career Patterns in Research: A Sequence Analysis of Career Histories of ERC Applicants
Vinkenburg, C., Connolly, S., Fuchs, S., Herschberg, C. & Schels, B. (2020): Mapping Career Patterns in Research: A Sequence Analysis of Career Histories of ERC Applicants. In: PLoS ONE, Vol. 15, No. 7. DOI:10.1371/journal.pone.0236252
-
The Spatial Decay of Human Capital Externalities - A Functional Regression Approach with Precise Geo-Referenced Data
Eppelsheimer, J. & Rust, C. (2020): The Spatial Decay of Human Capital Externalities - A Functional Regression Approach with Precise Geo-Referenced Data. (IAB-Discussion Paper 21/2020), Nürnberg, 55 p.
-
End the Recruitment Crisis!
Merkl, C. & Weber, E. (2020): Raus aus der Neueinstellungskrise! In: Wirtschaftsdienst, Vol. 100, No. 7, p. 507-509. DOI:10.1007/s10273-020-2698-z
-
To work or not to work? Eine Fallstudie zur Beschäftigungsstruktur von Studierenden und möglichen Auswirkungen der Corona-Krise (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt")
Yükselen, I., Sandner, M., Jugenheimer, N. & Christoph, B. (2020): To work or not to work? Eine Fallstudie zur Beschäftigungsstruktur von Studierenden und möglichen Auswirkungen der Corona-Krise (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 16.07.2020 Nürnberg, o. Sz.
-
School-to-work transition: Basic income support is not necessarily permanent
Achatz, J. & Schels, B. (2020): Übergang von der Schule ins Erwerbsleben: Ein Arbeitslosengeld-II-Bezug muss nicht von Dauer sein. (IAB-Kurzbericht 14/2020), Nürnberg, 11 p.
-
Early careers of dropouts from vocational training
Patzina, A. & Wydra-Somaggio, G. (2020): Early careers of dropouts from vocational training. Signals, human capital formation, and training firms. In: European Sociological Review, Vol. 36, No. 5, p. 741-759. DOI:10.1093/esr/jcaa011
-
No way out or no way in? The effect of standardization, licensing and skills specificity of the initial and target occupations on status mobility
Vicari, B. & Unger, S. (2020): No way out or no way in? The effect of standardization, licensing and skills specificity of the initial and target occupations on status mobility. In: C. Ebner, A. Haupt & B. Matthes (Hrsg.) (2020): Berufe und Soziale Ungleichheit (Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie. Sonderheft 1/2020), p. 135-156. DOI:10.1007/s11577-020-00683-2
-
Employment Promotion and Service Quality in Job Centres. Statement of the Institute for Employment Research (IAB) for the Public Hearing of the Deutscher Bundestag Committee for Labour and Social Affairs, May 4, 2020
Bruckmeier, K., Globisch, C., Gottwald, M., Hirseland, A., Hohmeyer, K., Kruppe, T., Kupka, P., Lietzmann, T., Ramos Lobato, P., Rauch, A., Reims, N., Schreyer, F., Senghaas, M., Unger, S. & Wolff, J. (2020): Zur Arbeitsförderung und Beratungsqualität in den Jobcentern. Stellungnahme des IAB zur öffentlichen Anhörung im Bundestagsausschuss für Arbeit und Soziales am 4. Mai 2020. (IAB-Stellungnahme 06/2020), Nürnberg, 29 p.
-
In der Covid-19-Rezession muss auch die duale Berufsausbildung abgesichert werden (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt")
Fitzenberger, B. (2020): In der Covid-19-Rezession muss auch die duale Berufsausbildung abgesichert werden (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 05.06.2020, o. Sz.
-
On the non-standard routes: vocational training measures in the school-to-work transitions of lower-qualified youth in Germany
Achatz, J., Jahn, K. & Schels, B. (2022): On the non-standard routes: vocational training measures in the school-to-work transitions of lower-qualified youth in Germany. In: Journal of vocational education and training, Vol. 74, No. 2, p. 289-310. DOI:10.1080/13636820.2020.1760335
-
The role of further training in periods of digitalization and technological Change : IAB statement for the hearing of the enquete commission I "Digital Transformation of the World of Work in North Rhine-Westphalia" of the State Parliament of North Rhine-Westphalia on 27 September 2019
Janssen, S. & Leber, U. (2020): Zur Rolle von Weiterbildung in Zeiten von Digitalisierung und technologischem Wandel. Stellungnahme des IAB zur Anhörung der Enquetekommission I "Digitale Transformation der Arbeitswelt in Nordrhein-Westfalen" des Landtags Nordrhein-Westfalen am 27. September 2019. (IAB-Stellungnahme 05/2020), Nürnberg, 11 p.
-
Retraining for the unemployed and the quality of the job match
Grunau, P. & Lang, J. (2020): Retraining for the unemployed and the quality of the job match. In: Applied Economics, Vol. 52, No. 47, p. 5098-5114. DOI:10.1080/00036846.2020.1753879
-
School closings during the COVID-19 pandemic: findings from German high school students
Anger, S., Bernhard, S., Dietrich, H., Lerche, A., Patzina, A., Sandner, M. & Toussaint, C. (2020): School closings during the COVID-19 pandemic: findings from German high school students. (Series "COVID-19 Crisis: Consequences for the Labour Market"). In: IAB-Forum No. 15.05.2020, o. Sz.
-
Corona: Die Herausforderungen für den Arbeitsmarkt fangen erst richtig an
Fitzenberger, B. (2020): Corona: Die Herausforderungen für den Arbeitsmarkt fangen erst richtig an. In: BDA-Newsletter / Bundesvereinigung der Deutschen Arbeitgeberverbände No. 13.05.2020, o. Sz.
-
Sektorale und berufsspezifische Ausbildungsstrategien und Übergangsmuster nach der dualen Ausbildung
Haverkamp, K., Seibert, H. & Wesling, M. (2020): Sektorale und berufsspezifische Ausbildungsstrategien und Übergangsmuster nach der dualen Ausbildung. In: Zeitschrift für Wirtschaftspolitik, Vol. 69, No. 1, p. 44-68. DOI:10.1515/zfwp-2019-2020
-
Schulschließungen wegen Corona: Regelmäßiger Kontakt zur Schule kann die schulischen Aktivitäten der Jugendlichen erhöhen (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt")
Anger, S., Bernhard, S., Dietrich, H., Lerche, A., Patzina, A., Sandner, M. & Toussaint, C. (2020): Schulschließungen wegen Corona: Regelmäßiger Kontakt zur Schule kann die schulischen Aktivitäten der Jugendlichen erhöhen (Serie "Corona-Krise: Folgen für den Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 23.04.2020, o. Sz.
-
To cope with current challenges: Promoting occupational training, transforming work for the future and strengthening the unemployment insurance : Expertise of the IAB on the planned public hearing of the Committee on Labor and Social Affairs of the German Bundestag on March 23, 2020
Bauer, F., Bossler, M., Bruckmeier, K., Dietrich, H., Hohendanner, C., Jahn, E., Kruppe, T., Lang, J., Oberfichtner, M., Stephan, G., Weber, E., Wiemers, J. & Wolff, J. (2020): Zur Bewältigung von aktuellen Herausforderungen: Ausbildung und berufliche Weiterbildung fördern, Arbeit in der Transformation zukunftsfest machen und Arbeitslosenversicherung stärken. Stellungnahme des IAB zur geplanten öffentlichen Anhörung im Ausschuss für Arbeit und Soziales des Deutschen Bundestags am 23.3.2020. (IAB-Stellungnahme 03/2020), Nürnberg, 42 p.
-
Wege aus Langzeitarbeitslosigkeit und Wege aus Hartz IV-Bezug - was sich aus Fallgeschichten lernen lässt
Hirseland, A. & Kerschbaumer, L. (2020): Wege aus Langzeitarbeitslosigkeit und Wege aus Hartz IV-Bezug - was sich aus Fallgeschichten lernen lässt. In: A. Rauch (Hrsg.) & S. Tophoven (Hrsg.) (2020): Integration in den Arbeitsmarkt, Stuttgart, Kohlhammer p. 214-231.