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The COVID-19 pandemic, well-being, and transitions to post-secondary education
Patzina, A., Sandner, M., Anger, S., Bernhard, S. & Dietrich, H. (2023): The COVID-19 pandemic, well-being, and transitions to post-secondary education. In: Review of Economics of the Household, Vol. 21, No. 2, p. 461-483. DOI:10.1007/s11150-022-09623-9
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On-the-job training in the Covid 19 crisis
Bellmann, L., König, C. & Leber, U. (2022): Betriebliche Weiterbildung in der Covid-19-Krise. In: WSI-Mitteilungen, Vol. 75, No. 6, p. 479-486. DOI:10.5771/0342-300X-2022-6-479
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Unemployment and the mental health of young people during the second phase of the Covid-19 pandemic in Germany ( Series "Tracking youth joblessness during the Covid-19 crisis")
Dietrich, H., Patzina, A. & Brunner, L. (2022): Unemployment and the mental health of young people during the second phase of the Covid-19 pandemic in Germany ( Series "Tracking youth joblessness during the Covid-19 crisis"). In: IAB-Forum No. 15.09.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220915.01
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„Die Jugendlichen kommen mitunter auf Lösungen, an die wir bisher nicht gedacht haben“ (Interview)
Keitel, C., Vicari, B. & Schels, B. (interviewte Person) (2022): „Die Jugendlichen kommen mitunter auf Lösungen, an die wir bisher nicht gedacht haben“ (Interview). In: IAB-Forum No. 25.08.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220825.01
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Entry conditions and the transition from tertiary education to employment
Moffat, J. & Roth, D. (2022): Entry conditions and the transition from tertiary education to employment. (IAB-Discussion Paper 23/2022), Nürnberg, 34 p. DOI:10.48720/IAB.DP.2223
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Compromises between Occupational Aspirations and VET Occupations - a Contribution to the Reproduction of Social Inequalities?
Schels, B., Kleinert, C., Fischer-Browne, M. & Ahrens, L. (2022): Compromises between Occupational Aspirations and VET Occupations - a Contribution to the Reproduction of Social Inequalities? In: Zeitschrift für Soziologie, Vol. 51, No. 2, p. 154-173. DOI:10.1515/zfsoz-2022-0011
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Post-study migration behaviour: Differences between native, foreign and international university graduates in Germany
Niebuhr, A., Otto, A., Rossen, A. & Teichert, C. (2022): Post-study migration behaviour: Differences between native, foreign and international university graduates in Germany. In: M. Jungbauer-Gans & A. Gottburgsen (Hrsg.) (2022): Regionale Mobilität und Hochschulbildung. DOI:10.1007/978-3-658-36156-3_5
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Betriebliche Berufsausbildung: Setzt sich die Krise im dritten Jahr der Pandemie fort? (Podium)
Bellmann, L., Kaltwasser, L. & Schludi, M., Nobereit, S., Reinbold-Knape, P., Schleicher, A., Fitzenberger, B. & Esser, H. (sonst. bet. Pers.) (2022): Betriebliche Berufsausbildung: Setzt sich die Krise im dritten Jahr der Pandemie fort? (Podium). In: IAB-Forum No. 03.08.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220803.01
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Once outside, always outside? The link between overeducation persistence and training systems throughout the employment career
Damelang, A. & Ruf, K. (2023): Once outside, always outside? The link between overeducation persistence and training systems throughout the employment career. In: Social science research, Vol. 109, accepted on July 12, 2022. DOI:10.1016/j.ssresearch.2022.102774
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Regional Structural Change and the Effects of Job Loss
Arntz, M., Ivanov, B. & Pohlan, L. (2022): Regional Structural Change and the Effects of Job Loss. (IAB-Discussion Paper 17/2022), Nürnberg, 61 p. DOI:10.48720/IAB.DP.2217
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Drei Jahre Teilhabechancengesetz - ein Blick zurück und nach vorn aus Sicht der IAB-Forschung (Serie "Eingliederung von Langzeitarbeitslosen und Teilhabe am Arbeitsmarkt")
Ramos Lobato, P. & Dietz, M. (2022): Drei Jahre Teilhabechancengesetz - ein Blick zurück und nach vorn aus Sicht der IAB-Forschung (Serie "Eingliederung von Langzeitarbeitslosen und Teilhabe am Arbeitsmarkt"). In: IAB-Forum No. 26.07.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220726.01
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Familienhebammen: Nachhaltig wirksam
Kliem, S., Rothamel, J., Sandner, M. & Siegert, C. (2022): Familienhebammen: Nachhaltig wirksam. In: Deutsche Hebammen-Zeitschrift, Vol. 74, No. 8, getr. Sz.
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Helfertätigkeiten werden nicht nur von Ungelernten ausgeübt (Interview mit Barbara Schwengler, Holger Seibert und Doris Wiethölter)
Keitel, C., Schwengler, B., Seibert, H. & Wiethölter, D. (interviewte Person) (2022): Helfertätigkeiten werden nicht nur von Ungelernten ausgeübt (Interview mit Barbara Schwengler, Holger Seibert und Doris Wiethölter). In: IAB-Forum No. 19.07.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220719.01
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Some people earn higher wages in unskilled and semi-skilled jobs than in their learned profession
Seibert, H., Schwengler, B. & Wiethölter, D. (2022): Berufsspezifische Lohnunterschiede: In einigen Helferjobs verdienen Fachkräfte mehr als in ihrem erlernten Beruf. (IAB-Kurzbericht 14/2022), Nürnberg, 8 p. DOI:10.48720/IAB.KB.2214
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Informing employees in small and medium-sized firms about training: Results of a randomized field Experiment
Berg, G., Dauth, C., Homrighausen, P. & Stephan, G. (2023): Informing employees in small and medium-sized firms about training: Results of a randomized field Experiment. In: Economic Inquiry, Vol. 61, No. 1, p. 162-178. DOI:10.1111/ecin.13111
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Tschüss, Babyboomer
Hellwagner, T., Söhnlein, D. & Weber, E. (2022): Tschüss, Babyboomer. In: Personalmagazin, Vol. 24, No. 8, p. 18-25.
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Duale Ausbildung unter Druck: Was kann eine Ausbildungsgarantie leisten?
Dietrich, H. & Fitzenberger, B. (2022): Duale Ausbildung unter Druck: Was kann eine Ausbildungsgarantie leisten? In: IAB-Forum No. 04.07.2022 Nürnberg. DOI:10.48720/IAB.FOO.20220704.01
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Regional Structural Change and the Effects of Job Loss
Arntz, M., Ivanov, B. & Pohlan, L. (2022): Regional Structural Change and the Effects of Job Loss. (ZEW discussion paper 22-019), Mannheim, 55 p.
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Justice perceptions of occupational training subsidies: findings from a factorial survey
Wolff, R., Struck, O., Osiander, C., Senghaas, M. & Stephan, G. (2022): Justice perceptions of occupational training subsidies: findings from a factorial survey. In: Journal for labour market research, Vol. 56. DOI:10.1186/s12651-022-00311-w
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Challenges in School-To-Work Transition in Germany and Austria: Perspectives on Individual, Institutional, and Structural Inequalities
Schels, B. & Wöhrer, V. (2022): Challenges in School-To-Work Transition in Germany and Austria: Perspectives on Individual, Institutional, and Structural Inequalities. Editorial. In: Social Inclusion, Vol. 10, No. 2, p. 221-225. DOI:10.17645/si.v10i2.5770