One-Euro-Jobs as seen by the firms that implement them : it's the purpose that matters
Abstract
"Firms that make use of the workfare program 'One-Euro-Jobs' rate it favorably: two thirds consider it suitable for increasing participants' employability. Even when a particular One-Euro-Job is designed to promote social participation, a majority of these employers still affirm that employability is improved. Four out of five firms with One-Euro-Jobs consider their participants suitable for the program. About half of them also consider their participants suitable for regular work in the same or a similar field. According to their employers, One-Euro-Job participants would most benefit from further qualification measures as well as motivational training." (Author's abstract, IAB-Doku) ((en))
Cite article
Moczall, A. & Rebien, M. (2015): Einschätzung der Ein-Euro-Jobs durch die Einsatzbetriebe: Auf den Zweck kommt es an. (IAB-Kurzbericht 23/2015), Nürnberg, 8 p.
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- Jährliche Zugänge in Ein-Euro-Jobs sowie Anteil der Unter-25-Jährigen an allen Zugängen 2005 bis 2014
- Erhöhen Ein-Euro-Jobs aus betrieblicher Sicht die Chance auf eine Beschäftigung am ersten Arbeitsmarkt?
- Gründe für die betriebliche Einschätzung, dass Ein-Euro-Jobs die Chancen am ersten Arbeitsmarkt nicht erhöhen
- Vorwiegendes Ziel der Ein-Euro-Jobs
- Zufriedenheit mit der Arbeitsleistung der Ein-Euro-Jobber
- Gründe für die Unzufriedenheit mit Ein-Euro-Jobbern
- Eignung der zuletzt eingestellten Ein-Euro-Jobber
- Gründe für die Nichteignung der Ein-Euro-Jobber
- Maßnahmen zur Verbesserung der Beschäftigungsfähigkeit von Ein-Euro-Jobbern