The research work of IAB is mainly orientated to academic and professional circles as well as to political decision-makers such as the Federal Employment Agency (Bundesagentur für Arbeit) and the Federal Ministry of Labour and Social Affairs (Bundesministerium für Arbeit und Soziales). Based on our media concept, a wide range of print and online media are available to accommodate the interests, reading and user habits of the various target groups.
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The 2006 reform of unemployment benefit entitlement lengths in Germany: considerable effects on entry rates into unemployment
Dlugosz, S., Stephan, G. & Wilke, R. (2009): Verkürzte Bezugsdauern für Arbeitslosengeld: Deutliche Effekte auf die Eintritte in Arbeitslosigkeit. (IAB-Kurzbericht 30/2009), Nürnberg, 8 p.
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The course of occurrence and the extent of unfilled demands for labour
Noll, S., Heckmann, M. & Rebien, M. (2009): Erscheinungsformen und Ausmaß ungedeckter Arbeitskräftenachfrage in der Verlaufsperspektive. (IAB-Forschungsbericht 07/2009), Nürnberg, 72 p.
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Frauen auf dem Vormarsch? Frauen und Männer am Ausbildungs- und Arbeitsmarkt in Hessen 2008
Garloff, A., Burkert, C. & Schaade, P. (2009): Frauen auf dem Vormarsch? Frauen und Männer am Ausbildungs- und Arbeitsmarkt in Hessen 2008. (IAB-Regional. Berichte und Analysen aus dem Regionalen Forschungsnetz. IAB Hessen 01/2009), Nürnberg, 58 p.
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The determinants of local employment dynamics in Western Germany
Fuchs, M. (2009): The determinants of local employment dynamics in Western Germany. (IAB-Discussion Paper 18/2009), Nürnberg, 34 p.
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The global financial crisis and the German economy: A crash with consequences
Baas, T. (2009): Globale Finanzkrise und deutsche Wirtschaft: Ein Crash mit Folgen. In: IAB-Forum No. H. Spezial, p. 12-18. DOI:10.3278/IFO090SW012
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Research management has to create freedom to work
Kargus, A.; Wenzel, U. (porträtierte Person) (2009): Wissenschaftsmanagement muss Freiräume schaffen: Porträt Ulrich Wenzel. In: IAB-Forum No. 2, p. 24-25.
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Linking process generated employment data with survey data
Schmucker, A. & Huber, M. (2009): Linking process generated employment data with survey data. An assessment of the linkage and response quality. (FDZ-Methodenreport 05/2009 (en)), Nürnberg, 16 p.
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Development of the potential number of persons in employment in Saarland up to the year 2020 with a forecast to 2050 : methods, assumptions and basic data
Fuchs, J., Mai, R., Micheel, F., Otto, A., Weber, B. & Göttner, D. (2009): Entwicklung des saarländischen Erwerbspersonenpotenzials bis zum Jahr 2020 mit Ausblick bis 2050. Methoden, Annahmen und Datengrundlage. (IAB-Forschungsbericht 06/2009), Nürnberg, 46 p.
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The working poor in Germany and the US: employment status and poverty in transatlantic comparison
Rhein, T. (2009): "Working poor" in Deutschland und den USA: Arbeit und Armut im transatlantischen Vergleich. (IAB-Kurzbericht 01/2009), Nürnberg, 8 p.
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Recipients of unemployment benefit II: Activation policies useful even in labour market crisis
Bender, S., Koch, S., Mosthaf, A. & Walwei, U. (2009): Erwerbsfähige Hilfebedürftige im SGB II: Aktivierung ist auch in der Krise sinnvoll. (IAB-Kurzbericht 19/2009), Nürnberg, 8 p.
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Economic stimulus plans against the crisis : off to the road-worthiness test
Feil, M. & Gartner, H. (2009): Konjunkturprogramme gegen die Krise: Auf zum TÜV. In: IAB-Forum No. H. Spezial, p. 32-37. DOI:10.3278/IFO090SW032
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You have to go through the world with open eyes. Portrait
Kargus, A.; Heineck, G. (porträtierte Person) (2009): Man muss mit offenen Augen durch die Welt gehen: Porträt Guido Heineck. In: IAB-Forum No. 1, p. 28-29.
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Regionale Arbeitskräftemobilität: Bundesweite Trends und aktuelle Befunde für die Hansestadt Hamburg
Niebuhr, A. & Kotte, V. (2009): Regionale Arbeitskräftemobilität: Bundesweite Trends und aktuelle Befunde für die Hansestadt Hamburg. (IAB-Regional. Berichte und Analysen aus dem Regionalen Forschungsnetz. IAB Nord 01/2009), Nürnberg, 31 p.
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The paradox effects of low wage subsidies : the effect of reciprocity norms on employment stability in subsidized employment
Krug, G. (2009): Paradoxe Wirkung von Niedriglohnzuschüssen. Zum Einfluss der Reziprozitätsnorm auf die Stabilität finanziell geförderter Beschäftigung. (IAB-Bibliothek 319), Bielefeld: Bertelsmann, 223 p. DOI:10.3278/300674w
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Integrated employment biographies sample IEBS
Oberschachtsiek, D., Scioch, P., Seysen, C. & Heining, J. (2009): Integrated employment biographies sample IEBS. Handbook for the IEBS in the 2008 version. (FDZ-Datenreport 03/2009 (en)), Nürnberg, 64 p.
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Integration von Migranten in Baden-Württemberg
Lehmann, S. & Wapler, R. (2009): Integration von Migranten in Baden-Württemberg. Die Situation im Bildungssystem und am Arbeitsmarkt. (IAB-Regional. Berichte und Analysen aus dem Regionalen Forschungsnetz. IAB Baden-Württemberg 02/2009), Nürnberg, 47 p.
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Panel "WeLL"
Huber, M., Möller, S. & Schmucker, A. (2009): Panel "WeLL". Arbeitnehmerbefragung für das Projekt "Berufliche Weiterbildung als Bestandteil Lebenslangen Lernens". (FDZ-Datenreport 05/2009 (de)), Nürnberg, 182 p.
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Improving retrospective life course data by combining modularized self-reports and event history calendars
Drasch, K. & Matthes, B. (2009): Improving retrospective life course data by combining modularized self-reports and event history calendars. Experiences from a large scale survey. (IAB-Discussion Paper 21/2009), Nürnberg, 37 p.
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Why don't they answer? Unit non-response in the IAB Establishment Panel
Janik, F. & Kohaut, S. (2009): Why don't they answer? Unit non-response in the IAB Establishment Panel. (FDZ-Methodenreport 07/2009 (en)), Nürnberg, 27 p.
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Interview: Keen consumerism in times of crisis - A discussion with Rolf Bürkl von GfK
Winters, J.; Bürkl, R. (interviewed person) (2009): Interview: Konsumfreude in Krisenzeiten - ein Gespräch mit Rolf Bürkl von der GfK. In: IAB-Forum No. H. Spezial, p. 44-47. DOI:10.3278/IFO090SW044
