Total hits 17.107
-
Differences in school performances between the German States
Bruckmeier, K., Fischer, G. & Wigger, B. (2014): Schulleistungsunterschiede zwischen den deutschen Ländern. In: Wirtschaftsdienst, Vol. 94, No. 6, p. 439-443. DOI:10.1007/s10273-014-1693-7
-
Adaptive Subjekte: Passagen
Pokitsch, D., Brodersen, F., Röhrer, S., Trucco, N., Böing, M., Esau, E., Kibel, J. & Miko-Schefzig, K. (2025): Adaptive Subjekte: Passagen. In: (2025): Adaptive Subjekte. Linking Collaboration and Contradiction (im Erscheinen), getr. Sz.
-
When do firms evaluate further training measures?
Bächmann, A., Abraham, M. & Huber, M. (2019): When do firms evaluate further training measures? In: International journal of manpower, Vol. 40, No. 2, p. 190-210. DOI:10.1108/IJM-06-2017-0146
-
Auswirkungen des gesetzlichen Mindestlohns aus ökonomischer Perspektive
Bossler, M. (2019): Auswirkungen des gesetzlichen Mindestlohns aus ökonomischer Perspektive. In: C. Arnold & P. Fischinger (Hrsg.) (2019): Mindestlohn: interdisziplinäre Betrachtungen, Tübingen, Mohr Siebeck p. 43-65.
-
Distribution of working-time accounts and its establishment-specific determinants
Zapf, I. (2018): Verbreitung und betriebliche Bestimmungsfaktoren von Arbeitszeitkonten. In: Industrielle Beziehungen, Vol. 25, No. 1, p. 51-71. DOI:10.3224/indbez.v25i1.03
-
Combining Scientific and Non-scientific Surveys to Improve Estimation and Reduce Costs
Sakshaug, J., Wiśniowski, A., Perez-Ruiz, D. & Blom, A. (2021): Combining Scientific and Non-scientific Surveys to Improve Estimation and Reduce Costs. In: T. Rudas & G. Péli (eds.) (2021): Pathways between social science and computational social science, Springer p. 71-93. DOI:10.1007/978-3-030-54936-7_4
-
Methods to Estimate Causal Effects
Collischon, M. (2022): Methods to Estimate Causal Effects. An Overview on IV, DiD and RDD and a Guide on How to Apply them in Practice. In: Soziale Welt, Vol. 73, No. 4, p. 713 -735. DOI:10.5771/0038-6073-2022-4-713